torsdag 23 augusti 2018

Smakrika snurror - Tasty Twirls



English translation

Jag beställde mat till en fest som min svåger höll från Ingelsta Kalkon. Däribland fanns otroligt goda snurror. Jag utväxlade recept med Ingelsta kalkon, de fick ett recept från mig och jag fick veta hur snurrorna var gjorda, dock inga mått. Nu har jag testat det flera gånger och det blir bara bättre och bättre. Snurrorna från Ingelsta Kalkon hade inte lika mycket bacon som jag använder, de var betydligt mindre också. Men här kommer i alla fall min version eller tolkning av dessa smakrika snurror som passar bra till fördrinken t ex. Hade det som tilltugg till champagne när jag höll Baby Shower för min svärdotter. Hon älskar dessa snurror och får det varje gång de kommer på besök 😊

Ingredienser:
1 ark färdig smördeg
300 gram kalkonbacon eller vanligt bacon
1 dl färsk persilja (välhackad) eller 1 msk torkad.
150 gram Philadelphia ost
50 – 70 gram crèmefraiche
Riven ost (västerbottenost eller en blandning av västerbottenost och cheddar) för garnering.

Metod: 
  1. Ta ut smördegen från kylen.
  2. Värm ugnen till 200 grader.
  3. Hacka baconet och stek det riktigt krispigt, låt rinna av på hushållspapper.
  4. Blanda crèmefraiche och Philadelphia osten. Det ska vara bredbar. 
  5. Rulla ut smördegen.
  6. Bre på crèmefraiche och Philadelphiaost blandningen över smördegen.
  7. Strö över bacon och persilja.
  8. Rulla ihop och skär i 2 cm (ca) tjocka skivor.
  9. Sätt det på en ugnsplåt, toppas med riven ost.
  10. Baka i ugn i ca 20 minuter.

Noshe Jan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar